پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
دوشنبه ١٠ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۰۸ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۹۹۷۱ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۲۸۷۱۰ مورد


معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از رشد 33 درصدی طرح‌های فناورانه در حوزه سلامت استان در سال گذشته نسبت به سال99 خبر داد و گفت: دانشگاه همچنان قصد دارد با حمایت‌های مالی و ایجاد زیرساخت‌های لازم، تولید طرح‌های فناورانه در حوزه سلامت را رونق دهد.

دکتر امیرعلی قهرمانی در گفتگو با خبرنگار وب‌دا، با بیان این که در بازه زمانی مورد نظر جذب اعتبارات این حوزه نیز افزایش داشته است، اعلام کرد: تسهیلات جذب شده در حوزه فناوری از 35 میلیارد ریال در سال 99 به پنجاه میلیارد ریال در سال گذشته افزایش و به ساخت مراکز رشد و نوآوری و اتاق تمیز اختصاص یافته است.

 

وی با اشاره به این که پژوهش و طرح‌های تحقیقاتی در سیاست گذاری‌های حوزه سلامت و مدیریت صحیح بسیار اثرگذار است، اضافه کرد: شیوع بیماری کرونا و نقش کلیدی طرح‌های مطالعاتی در شناخت و مدیریت آن اهمیت پژوهش و انجام طرح های مطالعاتی را مشخص و محرز کرده و می‌توان گفت که طرح های تحقیقاتی نقش مهمی در پیشرفت این حوزه دارند.

 

وی با بیان این که دانشگاه علوم پزشکی استان، تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرینی در نظام سلامت را مدنظر دارد ادامه داد: اهمیت این مهم، حمایت دانشگاه و در نهایت افزایش طرح‌های تحقیقاتی حوزه سلامت از 102 به 161 مورد را به دنبال داشته است.

 

دکتر قهرمانی همچنین با بیان این که 2 مرکز رشد و فناوری سال گذشته در این دانشگاه افتتاح و راه اندازی شده است، خاطرنشان کرد: توسعه فناوری و تکنولوژی ها در حوزه سلامت، از دغدغه‌های ماست و برای رفع آن و همزمان دست یابی به اقتصاد دانش بنیان اقدامات کلیدی را انجام داده ایم.

 

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: ارتقای سلامت افراد جامعه از اهداف مهم مجموعه سلامت استان است و برای تحقق آن امکانات و تسهیلات مناسبی آماده و مهیا شده است.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.